Snus är snus, om än i gyllene dosor. Har man inte en plan över hur man ska kommunicera (och något vettigt att säga) med sina målgrupper och existerande kunder spelar förpackningen inte någon roll.
För övrigt kan man läsa i Energi och Miljö att Locum (Stockholms Läns Landstings fastighetsbolag) har varit framgångsrika i att energieffektivisera. Goda nyheter för skattebetalarna, det borde i förlängningen innebära mer utrymme för att få mer vård för samma skattekrona. Se artikel här
För övrigt kan man läsa i Energi och Miljö att Locum (Stockholms Läns Landstings fastighetsbolag) har varit framgångsrika i att energieffektivisera. Goda nyheter för skattebetalarna, det borde i förlängningen innebära mer utrymme för att få mer vård för samma skattekrona. Se artikel här
Som en bonus kan jag inte låta bli att länka till en fantastisk kampanj som gjorde Locum lite mer kända för allmänheten, om dubbeltydigheten var medveten var kampanjen genial, om inte-god natt...av reklamfolk känd som "I love Cum-kampanjen" den fick i allafall stor spridning 2001 och har nu blivit en klassiker i likhet med GB:s Nogger Black där glassnamnet ansågs rasistiskt. Medvetna språkfel är helt klart ett sätt att få uppmärksamhet kring ett varumärke eller en produkt där alternativkostnaden hade varit enorm för samma genomslag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar