För information om de övriga aktiviteter Schneider Electric genomför i samband med COP 15 för att accelerera debatten, läs mer här
Succe eller misslyckande på COP15 kommer avgöras inte enbart av politiker, utan hur den privata sektorn lyckas ställa om mot en hållbar utveckling. Många företag säger sig vara gröna, sk Green Washing, men bidrar inte till en hållbar utveckling.
Miljöaktuellt har publicerat en lista över miljövärstingarna, dvs de som målar upp en grönare bild av företaget än de de facto har. Bakom listan står Consumers International
Med på listan är bland andra Audi, Microsoft och BP. Se även artikel i Dagens PS, med rubriken Värsta Miljöskojarna.
I denna blogg har tidigare skrivits om behovet av förändring, och hur man kan skapa nya affärsmöjligheter med en ny spelplan, och hur man som affärsledare kan undvika att varumärkesvärdet devalveras på grund av att man inte agerar i tid.
Det är hur som helst positivt att ledare på alla plan får upp ögonen för denna överlevnadsfråga, och i likhet med politikerna på Bella Center /Cop 15 levererar.
Läs även andra bloggares åsikter om cop 15, hållbar utveckling, sustainability, schneider electric
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar