tisdag 3 mars 2009

Genomtänkt marknadsföring

Det famösa Helsingborgs/STHLMs bandet kör ett smart PR trick igen. Formgivaren Martin Kann har formgivit deras skiva som släpps i ETT exemplar. Genialt!
Att de dessutom har kunnat förnyat sig som band i mer än 10 år är en bedrift. Keep on barking Bob Hund! Läs mer i Sydsvenskan här.

3 kommentarer:

  1. Kul att någon bloggat om detta för jag läste nyss om det :).

    Som die hard-fan av Bob Hund blir iallafall Jag fruktansvärt besviken då jag knappast har råd att slänga ut tusentals kronor på en singel. De sviker ju sina fans men visst, smart PR-trick utan tvekan :)

    Tack för mig!
    / Sebastian

    SvaraRadera
  2. Smart PR-trick ja, och den ligger rätt så högt redan på e-bay; men tycker inte att de sviker sina fans: med tanke på hur generösa de har varit tidigare.

    SvaraRadera
  3. Väldigt intressant marknadsföring! Undrar hur mycket priset kommer att hamna på? När jag kollade i morse var priset uppe i $805.

    Det kan väl tänkas att dom kanske spelat in mer än bara denna singel?

    SvaraRadera